Serwis silników puretech wrocław krzyki
Silnik niby nowoczesny, niby oszczędny – a potrafi doprowadzić do łez. PureTech wygląda niewinnie, ale jak zignorujesz jego potrzeby, to szykuj się na gruby rachunek.
Wrocław – Partynice
koło toru wyścigów konnych.
Silniki PureTech – pasek w oleju i problemy, o których trzeba wiedzieć
W silnikach PureTech rozrząd pracuje… w kąpieli olejowej. To znaczy, że pasek zamiast suchego środowiska ma kontakt z olejem silnikowym non stop.
Brzmi dobrze? W teorii tak – mniejsze tarcie, chłodzenie, mniej hałasu. Ale jest haczyk.
Słaby olej = pasek się rozpuszcza.
Zły interwał wymiany = osad, zatarcie, dramat.
Wymiana rozrządu? Trzeba rozbierać pół silnika.
Jeśli ktoś Ci mówi, że to “trwałe jednostki” – zapytaj, kiedy ostatnio wymieniał olej i filtr.
silniki PureTech – Najczęstsze problemy
Zaniedbany olej = rozpuszczony pasek rozrządu.
Osady w smarowaniu = zatkany smok, utrata ciśnienia.
Problem z czasowaniem zaworów = błędy, nierówna praca, check engine.
Zbyt późna wymiana paska = urwane zęby, uszkodzenie silnika.
To nie są pojedyncze przypadki. To norma przy braku serwisu. PureTech nie wybacza.
Jak diagnozujemy i serwisujemy PureTech w HansExpert?
Badamy olej – kolor, struktura, obecność opiłków.
Podpinamy komputer – szukamy błędów układu VVT, rozrządu i sond.
Demontujemy obudowę i zaglądamy do paska.
Oceniamy zużycie i ustalamy realny interwał wymiany – nie marketingowy.
Dobrze wykonana diagnostyka = oszczędność kilku tysięcy złotych w przyszłości.
Dlaczego PureTech nie wybacza zaniedbań?
Bo to nowoczesny silnik z wymaganiami. I nie chodzi o to, że jest „zły” – tylko o to, że potrzebuje dobrej obsługi.
Nie wymieniasz oleju? Pasek puszcza wióry.
Nie robisz diagnostyki? Uszczelniacze się wybijają.
Nie wiesz, co masz pod maską? Zostajesz z dymem i lawetą.
SILNIKI PURETECH – ZALETY SYSTEMU MOKREGO PASKA
Dłuższa żywotność paska
Kąpiel w oleju wydłuża trwałość paska, co prowadzi do rzadszej potrzeby wymiany.
Lepsze chłodzenie i smarowanie
Mniejsze ryzyko przegrzania oraz obniżone tarcie między elementami zapewniają stabilne warunki pracy.
Zwiększona niezawodność
Utrzymanie właściwego czasu otwarcia i zamknięcia zaworów może być bardziej niezawodne dzięki precyzyjnemu smarowaniu.
SILNIKI PURETECH – WADY SYSTEMU MOKREGO PASKA
Potrzeba wysokiej jakości oleju
Niskiej jakości olej może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie układu. Regularna wymiana oleju to podstawa!
Potencjalne wycieki
Z biegiem czasu uszczelnienia mogą ulegać uszkodzeniu, co może prowadzić do wycieku oleju z komory rozrządu.
Wyższy koszt serwisowania
Silniki z mokrym rozrządem mogą wiązać się z wyższymi kosztami naprawy w przypadku awarii.
Zastosowanie paska rozrządu zamoczonego w oleju silnikowym stanowi innowacyjne podejście mające na celu zapewnienie lepszej trwałości i precyzji działania układu rozrządu w silnikach spalinowych. Dzięki swoim zaletom, takie rozwiązanie zyskuje popularność, zwłaszcza w nowoczesnych jednostkach napędowych. Jednak, jak każde rozwiązanie techniczne, wymaga ono odpowiedniej konserwacji oraz uwagi ze strony użytkowników, aby móc cieszyć się jego korzyściami przez długi czas.