HansExpert » Silniki benzynowe PureTech – zalety, wady i fakty, które musisz znać

Silniki benzynowe PureTech – zalety, wady i fakty, które musisz znać

Silniki PureTech

Silniki PureTech zyskały dużą popularność wśród właścicieli Citroëna i Peugeota. Są nowoczesne, oszczędne i dynamiczne – ale czy naprawdę bezproblemowe? Sprawdź, co warto o nich wiedzieć, zanim zdecydujesz się na zakup lub serwis.

Dlaczego silniki PureTech są tak popularne?

To jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbiną, które mają zapewnić więcej mocy przy mniejszym spalaniu. Użytkownicy chwalą je za elastyczność i ekonomię, ale – jak każda technologia – mają też swoje ciemne strony.

Zalety silników PureTech

Oszczędność paliwa

PureTech zużywa mniej benzyny niż wiele klasycznych jednostek. W miejskim trybie spalanie potrafi zejść poniżej 6 litrów na 100 km – szczególnie w wersjach z systemem Start&Stop.

Mniej spalin, mniej kary dla środowiska (i dla portfela)

Niższa emisja CO2 to nie tylko ekologia – to też mniejsze opłaty przy rejestracji i większa szansa na jazdę w strefach czystego transportu.

Fajne osiągi bez dużej pojemności

Dzięki turbosprężarce, nawet 1.2 PureTech potrafi zaskoczyć dynamiką. Auto „ciągnie” już od niskich obrotów i dobrze przyspiesza – szczególnie w mieście.

Bogaty wybór modeli

Silniki PureTech występują w wielu wersjach – od małych hatchbacków, przez SUV-y, po większe rodzinne auta. Można więc dopasować jednostkę do stylu jazdy i potrzeb.

Wady silników PureTech

Problemy w starszych rocznikach

Pierwsze generacje miały kilka typowych bolączek: problemy z układem chłodzenia, paskiem rozrządu w oleju, wycieki. Z czasem je poprawiono, ale kupując auto używane – warto sprawdzić historię napraw.

Serwis nie dla każdego

To nie jest silnik do „grzebania samemu pod blokiem”. Serwis PureTecha wymaga sprzętu, wiedzy i dostępu do oryginalnych części. A to oznacza – nieco wyższe koszty obsługi.

Nie do końca lubi „hardkor”

PureTech najlepiej czuje się w mieście i w lekkich trasach. Przy pełnym obciążeniu, wysokich temperaturach lub górskich podjazdach – może brakować mu oddechu w porównaniu z większymi silnikami.

To kwestia gustu…

Niektórzy kierowcy mówią, że PureTech „brzmi jak kosiarka”. Faktycznie – to trzycylindrowy silnik. Dla jednych to bez znaczenia, dla innych – minus nie do przeskoczenia.

Czy warto kupić auto z silnikiem PureTech?

Tak – o ile:

  • nie boisz się serwisować auta u specjalistów,
  • prawdzisz historię konkretnego egzemplarza,
  • szukasz oszczędnego i nowoczesnego silnika do jazdy miejskiej i okazjonalnych tras.

Najczęstsze pytania – FAQ

Czy każdy PureTech ma problemy z paskiem rozrządu?

Nie. Problem dotyczył głównie roczników 2014–2018. W nowszych wersjach PSA zastosowało ulepszone materiały i konstrukcję.

Ile kosztuje wymiana rozrządu w PureTech?

W zależności od wersji silnika i zakresu usługi – od 1300 do 2200 zł. Warto robić to wcześniej niż zaleca producent.

Jak rozpoznać, że silnik PureTech wymaga serwisu?

Objawy to nierówna praca, spadek mocy, komunikaty błędów, a czasem… dziwne „brzęczenie”. Nie czekaj – jedź na diagnostykę.

Umów wizytę. Zadbamy o Twój PureTech.

Silnik PureTech to fajna technologia – ale trzeba o nią dbać. Jeśli chcesz mieć spokój i dobrze poznać stan swojego auta, podjedź na Partynice.

👉 Diagnostyka, przegląd, wymiana rozrządu – Wrocław, ul. Ołtaszyńska 98A👉 HansExpert – specjalizacja: francuskie silniki, konkretna robota

Zawieszenie hydroactive w Citroënie i Peugeocie – jak działa i co musisz wiedzieć?

Kiedy wymieniać olej silnikowy? Interwały wymiany oleju.

zaRezerwuj wizytę w warsztacie